• وبلاگ : جنبش (واژه واژه حرف دل)
  • يادداشت : جشن يا سوگ؟!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    بلاگ خوبي داري. موفق باشي!
    + ياسر 

    بابا دغدغه هاي قشنگي داري اما چه كنيم كه ما از تشيع صفوي چيزي مثل گريه و زاري را به ارث برده ايم

    + عليرضا 

    سلام حسن جان.

    آقا اول فيلم «آخر الزمان» به كارگرداني مل گيبسون يه جمله فكر كنم از كازانتاكيس ميگه : هيچ تمدني نابود نمي شود مگر از درون خويش.

    يك زماني چيزي بود به اسم فرهنگ. اون زماني كه فرهنگ هم بود يه چيزه ديگه هم بود به اسم تمدن ولي اين تمدن زاييده اون فرهنگ بود. اين تمدن يه چيزي آورد به اسم ماشيني شدن و تجمل گرايي. كه باز خود اين دو تا چند تا بچه حرومزاده دارن مثل چشم و هم چشمي. وقتي فرهنگ كه نسل اول بود نتونست پا به پاي جوونايي مثل چشم و هم چشمي راه بياد..... ديگه واويلا. به اين ميگن شكاف نسلها. مادربزرگ من قصه ميدونه از كلي قديما. قصه حسن كچل. ولي من و شايد تو اسم پدر پدربزرگ خودمون رو هم ندونيم چه برسه به فرهنگمون. چند بار توي اين تلويزيون از ماه رمضون 40سال پيش ديدي؟

    پاسخ

    راه دور نرويم. قرآن خودمان مي گويد: لا يغيرمابقوم حتي يغيروا ما بانفسهم. دگرگوني و تحول به دست خود ماست چه در جهت مثبت و چه در جهت منفي. به قول دكتر زيبا كلام: ديگران ما را چنين كه هستيم نكرده اند ما خودمان ما شديم. اما باور دارم كه هنوز هم اگر بخواهيم مي توانيم به اوج بازگرديم. به قله مدنيت، فرهنگ و تمدن؛ آنچنان كه هيچ قومي را ياراي برابري با ما نباشد. تنها بايد بخواهيم. همه بايد بخواهيم.