• وبلاگ : جنبش (واژه واژه حرف دل)
  • يادداشت : رسانه به سان مخدر
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فاضلي 

    براي كاهش نقش تخديرگر رسانه ما به رسانه نياز داريم! فقط به يك رسانه واقعي!(منظورم رسانه دانشگاه نيست ها!)

    + كمال 
    از اينكه بعد از خواندن مطلبت پي به اعتياد خفن خود بردم خيلي ممنونم

    به ياد كارتون رابين هود افتادم و آن دو كركسي كه نگهبان شب بودند و هر از گاهي بعد از يك گشت كوتاه ابلهانه فرياد مي زدند : آسوده بخوابيد ، شهر در امن و امان است. غافل از اينكه رابين هود در اتاق خواب پرنس جان ، بي آنكه آب از آب تكان بخورد ، كيسه طلا از زير ناز بالشش بر مي دارد.

    رسانه هاي ما هم تفاوتي با دو كركس ابله رابين هود نمي كنند اما با يك فرق بزرگ. كركسها ، براستي نمي دانستد در اتاق شاه چه خبر است و فرياد مي زدند همه جا امن و امان است ، ولي رسانه هاي ما مي دانند كه در پرده چه ها كه نمي رود و باز فرياد مي زنند ... .

    يك بيت بي ربط هم بنويسم از مولانا كه روزهاي اول شبكه خبر ، دايم بر روي انواع و اقسام وله هاي رايانه اي خوانده مي شد.

    جان نباشد جز خبر در آزمون

    هر كه را افزون خبر جانش فزون

    البته در روزگار ما شعر بايد اينگونه باشد :

    هر كه را كمتر خبر جانش فزون !

    + صادق 
    خشنودي دانستن وقتي حاصل مي شود که نيازي را بر آورده کند. انسان مظلوم وقتي از ظلم و ظالم آگاه شود، احساس رضايت نمي کند. اين رخوت و خمودگي از آگاهي نيست، بلکه از فريب است. اگاهي آغاز عمل است، ولي ... .
    پاسخ

    آگاهي لازمه و مقدمه عمل است بي هيچ ترديدي، اما گاه دانسته ها چنان از پس پرده به در آمده، تاريكي ها روشن مي شوند به قوت و قدرت و فراگيري، افشاگري ها آنقدر متداول و همه گير مي شود، و... كه گمان مي كنيم كه پس فرجام كسي قيام خواهد كرد عليه پلشتي ها و فريب ها، سرانجام كسي برخواهد خاست عليه اين همه كژي و ناراستي، بالاخره كسي به واكنش مي پردازد عليه اين كنشهاي نامطلوب و منتظر مي مانيم به اميد دستي كه در آيد، چه از پس پرده غيب باشد چه از دل جامعه. قصد من از اين يادداشت، تنها تلنگري بود بر رخوت حاصل از چنين ديدي و هشدار به خود كه آگاهي بدون عمل، همان حكايت عالم بي عمل است و زنبور بي عسل.
    + سعادت نيا 
    رسانه ها خوبند. نعمتند. با همه تخديرگري ها باز هم خدا كند كه باشند و بمانند. اما به هر حال از نوع نگاه متفاوتي كه داريد خرسندم. روز خبرنگار بر شما هم مبارك